Elintarviketurvallisuusseminaari

Elintarviketurvallisuusseminaari kokosi alan asiantuntijoita yhteen Nokialla

Toukokuu. 16 2022

Seminaaripäivä alkoi herkullisella aamiaisella, jonka jälkeen elintarvipalvelujemme tuotepäällikkö Matti Hukari toivotti osallistujat tervetulleksi ja esitteli päivän ohjelman. Saimme kuulla myös toisen koronavuoden trendeistä elintarviketurvallisuuden sertifioinneissa.

Tämän jälkeen Jacob Færgemand (Nordic Chief Excutive) kertoi, miltä elintarviketurvallisuuden kunkin standardin sertifioinnin tulevaisuus Euroopassa näyttää. Seuraavaksi puheenvuoron sai kouluttajamme ja johtava arvioija Hanna Manninen. Hän esitteli FSSC 22000, BRC ja IFS standardien vaatimaa pesujen validointia OPRP ja CCP (merkittävien vaarojen) pisteille.

Seminaari

Nordic Chief Excutive Jacob Færgemand kertoi elintarviketurvallisuuden sertifiointien tulevaisuudennäkymistä.

Kahvitauolla saimme nauttia Scandic Edenin tarjoiluista ja ihailla seminaaripaikasta avautuvaa kaunista järvimaisemaa. Tämän jälkeen Matti Hukari esitteli muun muassa BRC Food standardin gluteenittomien tuotteiden lisämoduulin sisällön sekä GFCP Global Standard Issue 3:n taustan että soveltamisalan.

Lounaan jälkeen vieraamme Kotivara Oy:n Timo Ukkola kertoi heidän matkastaan FSSC 22000:sta BRC sertifiointiin. Hän antoi käytännöllisiä ja hyödyllisiä esimerkkejä siirtymää harkitseville.
Päivän viimeisen aiheen, Ranskalaisten viinien alkuperäluokituksen tekemisen, esitteli Auditor traineemme Maxime Le Roux.

Haluamme lämpimästi kiittää kaikkia seminaariin osallistuneita mukavasta päivästä!