Kieku

Bureau Veritas onnittelee Kieku Oy:tä onnistuneesta FSSC 22000 -sertifioinnista

Jan. 29 2019

Kuvassa Kieku Oy:lle sertifikaatin luovutti Bureau Veritaksen tuotepäällikkö Matti Hukari. Vastaanottamassa olivat toimitusjohtaja Juha Lehto ja laatupäällikkö Sarianne Lukkaroinen.

Bureau Veritaksen elintarviketurvallisuussertifiointien tuotepäällikkö Matti Hukari luovutti elintarviketurvallisuuden FSSC 22000 -sertifikaatin Kieku Oy:lle perjantaina 18.1.2019. Sertifikaatti osoittaa, että yrityksellä on vahva elintarviketurvallisuusjärjestelmä, joka täyttää asiakkaiden ja kuluttajien vaatimukset ja että laatuun ja elintarviketurvallisuuteen liittyviä asioita johdetaan järjestelmällisesti.

FSSC 22000 perustuu laajasti tunnustettuun elintarviketurvallisuuden hallintajärjestelmästandardiin ISO 22000, toimialan kannalta merkitykselliseen teknillisiin lisäosiin ja FSSC:n määrittelemiin lisävaatimuksiin. FSSC 22000 on GFSI:n (Global Food Safety Initiative) tunnustama ja suurimpien brändien ja vähittäismyyntiketjujen hyväksymä. FSSC 22000 -sertifiointi sopii kaikenkokoisille elintarvikeketjussa toimiville yrityksille. Tällaisia yrityksiä ovat mm. elintarvikkeiden ja juomien valmistajat, ainesten tai lisäaineiden valmistajat, rehujen ja lemmikkieläinten ruokien valmistajat sekä pakkausten valmistajat.  FSSC on laajentanut standardinsa kattamaan myös kuljettamisen, varastoimisen, vähittäiskaupan ja catering-palvelut. FSSC 22000 sertifioinnin on saanut jo 18000 organiasaatiota yli 140 maassa.

Kun elintarviketurvallisuuden hallintajärjestelmälle on haluttu saada ulkopuolinen hyväksyntä, on Bureau Veritas valittu yhteistyökumppaniksi. Sertifioinnissa johtavana arvioijana on toiminut Merja Ahonen.

Matti Hukari
Audit Manager / Food Sector