RMC

News

Bureau Veritas onnittelee RMC:tä onnistuneista ISO 14001- ja ISO 45001 -sertifioinneista

Hei. 9 2019

Kuvassa vasemmalta RMC:n toimitusjohtaja Jyrki Heinimaa, Janne Hihnala Bureau Veritaksesta sekä RMC:n QHSE Manager Jarkko Merilä.

Rauma Marine Constructionsille myönnettiin maanantaina 10.6. vastuullisesta toiminnasta kertovat ISO 14001- ja ISO 45001 -sertifikaatit. RMC:llä oli jo entuudestaan ISO 9001:2015 –sertifikaatti osoituksena laadukkaasta toiminnasta.

Sertifikaattien vaatimukset koskettavat kaikkia RMC:n toiminnan osa-alueita laivasuunnittelusta laivan rakentamiseen sekä hallintoon ja yhtiön johtamiseen.”Yritykselle sertifikaattien ansaitseminen on aina iso ponnistus ja hieno saavutus”, kertoo Bureau Veritaksen johtava auditoija Janne Hihnala. Nämä sertifikaatit ovat osoitus siitä, että RMC:n toiminta on vastuullista ja standardien pohjalta on luotu työkalut jokapäiväisen toiminnan ohjaamiseen, hallintaan ja johtamiseen. 2019 auditoinneilla todettiin, että toiminnan vastuullisuus näkyi läpi organisaation, aina yhtiön johdosta alihankintaverkostoon, Hihnala kertoo.

Käytännössä sertifiointi tarkoittaa sitä, että RMC huomioi muun muassa ympäristön ja kestävän kehityksen esimerkiksi minimoimalla kaatopaikalle päätyvän jätteen määrän ja huolehtimalla yleisestä siisteydestä ja järjestyksestä toiminta-alueella yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa kertoo RMC:n laatu-, työterveys- ja turvallisuus- sekä ympäristöjärjestelmistä vastaava päällikkö Jarkko Merilä.

Janne HihnalaLead Auditor, Bureau Veritas

Joanna Westerholm