BV_Touhula

Bureau Veritas onnittelee Touhula-päiväkoteja onnistuneesta sertifioinnista

Jan. 22 2019

Touhula-päiväkodeille on myönnetty kansainvälisesti tunnustetut ISO 14001- ja ISO 9001 -sertifikaatit. Sertifikaatit luovutettiin Touhula-päiväkotien edustajille 14.1.2019. Sertifikaatti osoittaa, että yrityksen ympäristö- ja laadunhallintajärjestelmä täyttää todistetusti standardin vaatimukset ja osoittaa yrityksen toimivan järjestelmällisesti valvoen toimintansa laatua sekä tunnistaen ja halliten yrityksen ympäristövaikutuksia.

Touhula on kehittänyt vuoden 2018 aikana ympäristöjärjestelmäänsä ISO 14001 -standardin mukaisesti. Sen avulla ympäristöasioita voidaan johtaa tavoitteellisesti osana organisaation toimintaa. Päiväkodeissa ympäristökasvatus on tärkeässä roolissa ja osa lasten arkipäivää.

”Ympäristöjärjestelmän käyttöönotto on ollut meille erittäin tärkeä tavoite – strategiasta ruohonjuuritasolle. Haluamme olla vastuullisena suunnannäyttäjänä varhaiskasvatusalalla”, kertoo Touhulan toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.

Käyttöönotettu ympäristöjärjestelmä ohjaa Touhulan toimintaa valtakunnallisesti ja sitouttaa organisaatiota ympäristöasioiden jatkuvaan parantamiseen. Kehitystyötä viedään eteenpäin esimerkiksi kouluttamalla henkilöstöä ympäristöasioissa sekä seuraamalla asetettujen tavoitteiden saavuttamista. Touhula-päiväkodit on sitoutunut tarkkailemaan tuotteidensa ja palveluidensa ympäristövaikutuksia.

Kun ympäristö- ja laatujärjestelmälle on haluttu saada ulkopuolinen hyväksyntä, on Bureau Veritas valittu yhteistyökumppaniksi. Sertifioinnissa johtavana arvioijana on toiminut Jarno Ikonen.

Lue lisää: https://www.touhula.fi/uutiset/touhula-paivakodeille-ymparistosertifikaatti/

Virpi Holmqvist Touhulan toimitusjohtaja

Joanna Westerholm