Viking Malt with BV certificate

Mallasvalmistaja Viking Malt on sertifioinut laatu-, ympäristö ja elintarviketurvallisuusjärjestelmänsä

Jul. 10 2017

Viking Malt Oy:lle luovutettiin kesäkuun  20. päivä ISO 9001ISO 14001 ja ISO 22000-sertifikaatit. Viking Malt on Pohjoismaiden suurin maltaiden valmistaja, jolla on 6 mallastamoa Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa ja Puolassa. Viking Maltin laatu-, ympäristö- ja elintarviketurvallisuusjärjestelmät ovat Bureau Veritas Certificationin tarkastamia ja hyväksymiä. Sertifikaatit ovat osoitus siitä, että järjestelmät täyttävät standardien asettamat vaatimukset.

Viking Maltin toimitusjohtaja Antti Orkola painottaa, että sertifioinnilla on suuri merkitys yritykselle ja sen toiminnan jatkuvalle parantamiselle, ja että itseisarvo ei saa olla vain se, että saadaan sertifikaatti seinälle.

Elintarviketeollisuudessa laadunvalvonta on nykyisin tärkeä osa prosessia alusta loppuun asti. Elintarviketurvallisuus korostuu kuluttajien tietoisuuden kasvaessa. Laatu- ja ympäristönhallintajärjestelmät ovat hyvä yhdistelmä elintarviketeollisuudessa parantaen itse prosessin laatua ja vastaten ympäristöllisiin näkökulmiin.

Lisää Viking Maltista: Tästä