Vastuullisuusseminaari 30.11. (c) Canva

VASTUULLISUUSSEMINAARI 30.11. TAMPEREELLA

Syy. 21 2023

Tervetuloa ensimmäistä kertaa järjestettävään Vastuullisuusseminaariimme 30.11. Tampere-taloon!

Mielenkiintoisen seminaaripäivän aikana pääset kuulemaan puheenvuoroja seuraavista aiheista: CSRD ja kestävyysraportointi, hiilijalanjälkilaskennan todentaminen, ympäristö- ja energiatehokkuussertifioinnit sekä SBTi.

Seminaari on suunnattu yrityksen päättäjille ja työntekijöille, jotka haluavat laajentaa tietouttaan eri vastuullisuusteemoista. Tule siis rohkeasti mukaan kuulemaan kiinnostavia ja inspiroivia puheita sekä nauttimaan maistuvasta aamupalatarjoilusta. Paikkoja rajoitetusti!

ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT

Päivän ohjelma Ja aikataulu*

8.30 Aamupalatarjoilu
9.00–9.05 Päivän avaus
9.05–9.45 CSRD ja kestävyysraportointi: Bureau Veritasin vastuullisuusasiantuntija Anni Heikkinen kertoo EU:n uudesta kestävyysraportointidirektiivistä ja -standardeista sekä näiden asettamista haasteista ja mahdollisuuksista yrityksille. Kuulet, miten yritysvastuusta raportoidaan yleisellä tasolla, sekä mitä keskeisiä velvoitteita CSRD tuo tullessaan ja miten niihin voi valmistautua.
9.45–10.30  Ympäristö- ja energiatehokkuussertifioinnit: Bureau Veritasin johtava arvioija Hanna Manninen kertoo ISO 14001 -ympäristöstandardin ja energiatehokkuuden johtamiseen tarkoitettujen järjestelmien keskeisistä vaatimuksista ja niiden sertifioinnista.
10.30–10.45 TAUKO
10.45–11.30 Hiilijalanjäljen laskennan todentaminen ja biokaasu: Bureau Veritasin tuoteryhmäpäällikkö Matti Hukari kertoo hiilijalanjäljen laskennan todentamisesta sekä biokaasun tuotannon kestävyyskriteerien toteutumiseen vaikuttavista tekijöistä.
11.30–12.15 SBTi: Vieraspuheenvuorossa Ylvan Chief Impact Leader Eelis Rytkönen kertoo, miten Ylva on lähtenyt asettamaan SBTi:n mukaisia tavoitteita sekä mitä haasteita ja onnistumisia prosessin aikana on tullut vastaan Ylvan operoimissa ravintola- ja kiinteistöliiketoiminnoissa. Lisäksi puheenvuoron aikana kuullan, mitä hyötyjä SBTi tuo kestävyysraportointiin.
12.15 Loppusanat ja tilaisuus päättyy

*Muutokset vielä mahdollisia.

Seminaari on osallistujille maksuton. Huomioithan kuitenkin, että pidätämme oikeuden periä 50 euron no-show-maksun. Lisätietoa ilmoittautumislomakkeella.

Lisätietoja tapahtumasta antaa:

Juulia Markkanen