MSC -sertifikaatit

Viidelle K-Supermarketille MSC -sertifikaatit

Lok. 7 2019

Ensimmäiset K-ruokakauppojen kalatiskien MSC- ja ASC -jäljitettävyyssertifikaatit on myönnetty syyskuussa Helsingissä sijaitseville K-Supermarket Postitalolle, K-Supermarket Fortunalle, K-Supermarket Hertalle, K-Supermarket Redille ja lokakuun lopussa avautuvalle K-Supermarket Triplalle. Sertifioinnit on suorittanut puolueeton sertifiointilaitos Bureau Veritas ja myöntänyt MSC Suomi. Auditoinnista vastasi Johtava Arvioija Matti Hukari.

MSC- ja ASC - merkinnät osoittavat, että kala- tai äyriäistuote on pyydetty kalakantoja vaarantamatta tai kasvatettu luontoa kunnioittaen ja tuotteen matka on jäljitettävissä merestä kalatiskille asti.

Sertifioitujen kalatiskien myötä kaupat voivat myydä sertifioituja tuotteita nyt myös pakkaamattomana irtomyynnissä ja palvelutiskeillään. Sertifioidut tiskit tunnistaa tiskillä esillä olevista MSC-ja ASC-ympäristömerkeistä.

”Maailman vastuullisimpana kaupan alan yrityksenä haluamme tehdä osamme kalakantojen suojelemiseksi ja samalla tehdä myös asiakkaillemme vastuulliset valinnat kaupassa mahdollisimman helpoiksi. Jokainen voi osaltaan edistää ekologisesti kestävää kalastusta valitsemalla kaupan kalatiskiltä MSC- ja ASC -merkinnällä varustettuja tuotteita,” sanoo K-ryhmän vastuullisuusjohtaja Matti Kalervo.

Bureau Veritas onnittelee Keskoa onnistuneesta MSC -sertifioinnista!

K-Ryhmän lehdistötiedote:

Matti KalervoVastuullisuusjohtaja, K-Ryhmä