KULTAINEN KALA

Suomen ensimmäinen Kultainen Kala –palkinto Tallink Silja Oy:lle

Sep. 10 2018

Bureau Veritas onnittelee Tallink Silja Oy:tä Marine Stewardship Counsil:in Kultainen Kala -palkinnon saamisesta.

Marine Stewardship Council eli MSC myönsi Suomen ensimmäisen Kultainen Kala -palkinnon laivayhtiö Tallink Siljalle Kestävän Kalan päivässä 27.9.2018  ponnisteluista merenelävien tuotannon turvaamiseksi nykyiselle ja tuleville sukupolville.

Tallink Siljan Suomesta lähtevälle viidelle risteilylaivalle myönnettiin MSC:n jäljitettävyyssertifikaatti ensimmäisenä laivayhtiönä maailmassa syyskuussa 2017. Sertifikaattia laajennettiin tammikuussa 2018 kattamaan myös Suomesta liikennöivät Tallinkin pikalaivat Megastar ja Star. Tällä hetkellä Tallink Siljalla sertifikaatin piirissä ovat katkarapu- ja sillituotteet, mutta valikoimaa pyritään laajentamaan.

– Olemme erittäin iloisia tästä palkinnosta. On hienoa, että olemme pystyneet kertomaan miljoonille matkustajillemme kestävän kehityksen periaatteistamme sekä samalla ohjaamaan heitä tekemään vastuullisia kalavalintoja omassa arjessaan. Vastuullisuus on meidän kaikkien yhteinen asia. Me haluamme pitää hyvää huolta toimintaympäristöstämme ja jatkossakin kannustaa asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme tekemään samoin, kertoo Tallink Silja Oy:n viestintäjohtaja Marika Nöjd.

Sertifiointi laajenee loppuvuoden aikana kattamaan myös Tallink-konsernin laivat Tukholma-Riika ja Tallinna-Tukholma –reiteillä. Tämän jälkeen kaikki konsernin matkustaja-alukset on saatu sertifikaatin piiriin. Sertifiointikumppaniksi Tallink Silja Oy on valinnut Bureau Veritaksen.

Marika Nöjd Tallink Silja Oy:n viestintäjohtaja

Matti Hukari