Tallink Silja Oy:lle MSC-sertifikaatti

Tallink Silja Oy:lle MSC-sertifikaatti ensimmäisenä laivayhtiönä maailmassa

Sep. 28 2017

Bureau Veritas Certification Finlandin Tekninen Päällikkö Joanna Westerholm luovutti sertifikaatin Tallink Silja Oy:n toimitusjohtajalle Margus Schultsille 19. syyskuuta 2017 Helsingissä.

Tallink Silja Oy:lle luovutettiin syyskuun  19. päivä MSC:n jäljitettävyysstandardin sertifikaatti. Yritys on ensimmäinen laivayhtiö maailmassa, jolle on myönnetty kyseinen ympäristösertifikaatti. Auditoinnista vastasi Johtava Arvioija Matti Hukari.

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiö liikennöi laivoja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy:n MSC-sertifikaatti kattaa seuraavat alukset: Baltic Princess’n, Galaxyn, Europan, Silja Serenaden ja Silja Symphonyn.

Yritys täyttää MSC Chain of custody –standardin vaatimukset ja pystyy näyttämään, että heidän käyttämänsä silli- ja katkaraputuotteet ovat peräisin MSC-sertifioiduilta tuottajilta. Jäljitettävyysstandardi varmistaa MSC-sertifioitujen kala- ja äyriäistuotteiden jäljitettävyyden läpi tuotantoketjun aina kalastusalukselta kuluttajalle saakka. MSC-sertifikaatti osoittaa, että kala-ja äyriäistuotteet on pyydystetty ekologisesti kestävällä tavalla MSC standardin vaatimusten mukaisesti.

Bureau Veritas – MSC Sertifiointi

Tallink Silja Oy - MSC